FREDE HØST

E-Commerce

Shopify

Facebook ads

Balance mellem brand og performance skaber succes for dansk designvirksomhed.

SERVICES

Lancering af e-commerce platform og story-led marketing strategi.

UDFORDRING

FREDE HØST stod over for udfordringen med at bevare deres ekslusive brand-image og samtidig vækste salg og awareness online. I en tid hvor mange luksusmærker konkurrerer om forbrugernes opmærksomhed, var det nødvendigt at finde en balance mellem brand og performance.

Refine Agency har overgået vores vildeste forventninger. De har været en uundværlig sparringspartner i forhold til branding og storytelling, og deres holistiske tilgang har sikret, at alle aspekter af vores strategi arbejder sammen i harmoni.

Emma Vang Høst
Ecommerce Manager

IMPLEMENTERING

Always-on strategi på Facebook med fokus på storytelling til at øge kendskabsgrad.

RESULTATER

Gennem snart tre år har vi hjulpet FREDE HØST med at opbygge deres online salgskanal, til i dag at udgøre størstedelen af deres omsætning.

Vi startede med at lancere en ny ecommerce platform, som kernen af deres brand.

Med et stærkt fundament til at præsentere produkterne og historien bag, fokuserede vi nu på det næste led i vækstrejsen, som var at øge kendskabsgraden gennem paid social.

BRAND MØDER PERFORMANCE

Målet med deres nye webshop var at skabe et stærkt fundament for deres brand og samtidig sikre en solid performance, som ville spille en afgørende rolle i at konvertere den stigende mængde af besøgende fra paid social.

Der skulle også være plads til at fortælle historien om produkterne og virksomheden bag, for at fremhæve deres designarv og -tradition.

250%

højere conversion rate

49%

stigning i gns. online ordrer

430%

flere online transaktioner

690%

vækst i online omsætning

STORYTELLING PÅ PAID SOCIAL

I en case med high-end produkter, og med en virksomhed som aldrig giver rabat, var det altafgørende at sælge historien bag produkterne. Det var også særligt vigtigt at iscenesætte produkterne, på en måde der fremhæver noget, som forbrugeren kan længes efter.

Eksempelvis kan Raflebægeret give anledning til en ny familietradition, stå fremme på hylden som et symbol på kvalitet og nærvær eller bringe minder frem fra de gode øjeblikke med venner og familie.

Det er med til at løfte den opfattede værdi af produktet, og kan være nøglen til at sælge, uden at sælge ud.

110%

højere conversion rate

7%

stigning i gns. online ordrer

790%

flere online transaktioner

850%

vækst i online omsætning

FREDE HØST

E-Commerce

Shopify

Facebook Ads

INFORMATION

FREDE HØST er en dansk designvirksomhed, som er særligt kendt for deres ikoniske Raflebægere. Virksomheden startede som et far- og søn projekt i 1995, og er siden blevet til de unikke designs som i dag står i tusindvis af skandinaviske hjem.

SERVICES

Lancering af ecommerce platform og story-led marketing strategi på paid social.

UDFORDRING

FREDE HØST stod over for udfordringen med at bevare deres ekslusive brand-image, og samtidig vækste salg og awareness online. I en tid hvor mange luksusmærker konkurrerer om forbrugernes opmærksomhed, var det afgørende at finde en balance mellem brand og performance.

SAMARBEJDE

Tilbage i 2022 indledte Refine Agency dialogen med FREDE HØST, om hvordan vi kunne hjælpe dem på deres digitale vækstrejse, samt deres ambition om at blive det foretrukne skandinaviske luksusgave brand for kvalitetsbevidste kunder.

UDTALELSE

Refine Agency har overgået vores vildeste forventninger. De har været en uundværlig sparringspartner i forhold til branding og storytelling, og deres holistiske tilgang har sikret, at alle aspekter af vores strategi arbejder sammen i harmoni.

– Emma Vang Høst, E-Commerce Manager

RESULTATER

Gennem snart tre år har vi hjulpet FREDE HØST med at opbygge deres online salgskanal, til i dag at udgøre størstedelen af deres omsætning.

Vi startede med at lancere en ny ecommerce platform, som kernen af deres brand. 

Med et stærkt fundament til at præsentere produkterne og historien bag, fokuserede vi nu på det næste led i vækstrejsen, at øge kendskabsgraden gennem paid social.

BRAND MØDER
PERFORMANCE

Målet med deres nye webshop var at skabe et stærkt fundament for deres brand og samtidig sikre en solid performance, som ville spille en afgørende rolle i at konvertere den stigende mængde af besøgende fra paid social. 

Der skulle også være plads til at fortælle historien om produkterne og virksomheden bag, for at fremhæve deres designarv og -tradition.

250%

højere conversion rate

49%

stigning i gns. online ordrer

430%

flere online transaktioner

690%

vækst i online omsætning

STORYTELLING PÅ
PAID SOCIAL

I en case med high-end produkter, og med en virksomhed som aldrig giver rabat, var det altafgørende at sælge historien bag produkterne. Det var også særligt vigtigt at iscenesætte produkterne, på en måde der fremhæver noget, som forbrugeren kan længes efter. 

Eksempelvis kan Raflebægeret give anledning til en ny familietradition, stå fremme på hylden som et symbol på kvalitet og nærvær eller bringe minder frem fra de gode øjeblikke med venner og familie. 

Det er med til at løfte den opfattede værdi af produktet, og kan være nøglen til at sælge, uden at sælge ud.

110%

højere conversion rate

7%

stigning i gns. online ordrer

790%

flere online transaktioner

850%

vækst i online omsætning